Victor Frössling hade jobbat med marknadsföring i nästan tio år med såväl marknadsstrategier som operativt arbete kopplat till kampanjer och produktlanseringar. Efter fem år inom UC, bland annat som ansvarig för koncernens kundupplevelse, fick han tid att tänka igenom nästa steg i yrkeslivet under tiden han var föräldraledig. 

Han höll sig uppdaterad om olika jobbmöjligheter, bland annat genom sitt nätverk på Linkedin.  
 
– Av en slump kom jag i kontakt med Lina Hermansson på Redway, ansvarig för företagets rekrytering. Hon berättade att Redway letade efter en konsult med min kompetens, och med erfarenhet av att jobba långsiktigt och aktivt med kundupplevelsefrågor. 
 
– Det väckte mitt intresse för både konsultrollen och Redway som företag.  
 
Victor Frössling kom till Redway i april 2022. 
 
– Det var rätt tid för mig att göra något nytt och jag gärna ville bidra med mina erfarenheter till fler organisationer. Som konsulter lär vi oss nya saker varje dag och det är extra spännande att få arbeta med kunder och deras utmaningar inom olika branscher. 

Victor Frössling, konsult med inriktning på kundupplevelser